تصاویر ، تارا کانکتد با این ویژگی ها آیا واقعا اولین ماشین هوشمند ایرانی است؟

به گزارش وبلاگ دانشگاه، ایران خودرو ادعا دارد تارا کانکتد دقیقا همان سدان خانوادگی ایران خودرو است که با یک سری از تغییرات کوچک اما مهم، به ماشین هوشمندی تبدیل شده است که می تواند جان شما و خانواده عزیزتان را درست در یک قدمی مرگ نجات دهد. پس پیش به سوی تارا Conected 4G یا وصل شده، متصل یا تارا هوشمند!این ادعای بزرگ را آنها در نمایشگاه خودروی تهران طرح کردند و گجت نیوز این خبر را بر اساس ادعای سازنده و ویژگی های ارایه شده طرح نموده است.

تصاویر ، تارا کانکتد با این ویژگی ها آیا واقعا اولین ماشین هوشمند ایرانی است؟

معرفی تارا کانکتد

بیشتر خودروهای پرچمدار و حتی معمولی اروپایی و آسیایی های پرچمدار، به آپشن تماس اضطراری یا همان SOS مجهز شده اند و تارا Conected 4G هم اولین محصول ایرانی است که از این آپشن مهم پشتیبانی می نماید.

سیستم مولتی مدیا تارا کانکتد به تکنولوژی 4G مجهز شده تا در زمانی که احتیاج باشد، تماس های اورژانسی را با مراکز درمانی برقرار کند. این هشدارها در مرحله اول به وسیله سنسورهای نصب شده بر روی ایربگ و کمربند ایمنی فعال می شوند و به طور همزمان، شتاب سنج ها و سنسورهای ژیروسکوپ هم به روی کار می آیند تا در صورت شدت بالای ضربه، سریعا با مراکز اورژانس تماس بگیرند.

البته دکمه تماس SOS هم در سقف و درست در کنار چراغ سقفی قرار گرفته است اما به گفته کارشناس ایران خودرو، این دکمه قرار است با ظاهر مجذوب نماینده تری طراحی گردد تا جلوه کابین را تغییر دهد. به طور کلی باقی اجزای کابین، هیچ تفاوتی با نسخه استاندارد تارا ندارد.

البته گاهی پیش می آید که در اثر ضربه مهلک به بدنه خودرو، سنسورهای ژیروسکوپ از مدار خارج شوند اما طراحان تارا کانکتد وعده داده اند که سنسورهای کمربند و ایربگ، تا آخرین نفس به وظیفه خود عمل می نمایند. به هر حال به محض فعال شدن این هشدارها، نیروهای امدادی به محل دقیق حادثه می آیند چرا که این سیستم می تواند لوکشین را با درصد خطای فوق العاده پایینی ارسال کند.

یکی دیگر از مزیت های سیستم 4G در سدان تارا کانکتد، ایجاد یک ارتباط دوطرفه بین کارشناسان ایران خودرو با این محصول است تا به صورت لحظه ای، از شرایط آن با خبر باشند. اخطارهایی مثل خطاهای سیستم دیاگ، سرویس های دوره ای و این دسته از موارد می توانند به وسیله سیستم مولتی مدیا به کارشناسان منتقل شوند. به علاوه آپدیت های هوایی یا همان OTA هم یکی دیگر از مزایای بزرگ و قابل توجه در چنین سیستم هایی است که شما را مراجعه حضوری به نمایندگی ها، راحت می نماید. حالا با تمام این تفاسیر باز هم فکر می کنید که تغییرات تارا Conected 4G فقط به اضافه شدن سیستم 4G محدود می گردد؟

227227

منبع: خبرآنلاین

به "تصاویر ، تارا کانکتد با این ویژگی ها آیا واقعا اولین ماشین هوشمند ایرانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، تارا کانکتد با این ویژگی ها آیا واقعا اولین ماشین هوشمند ایرانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید