تویوتا از مدل های تازه پریوس رونمایی می نماید
به گزارش وبلاگ دانشگاه، نسل پنجم پریوس که بر روی نسل دوم پلتفرم TNGA ساخته شده است، واقعاً دیدنی است.

تویوتا پریوس بیش از 25 سال پیش معرفی گردید و به سرعت مترادف خودروی هیبریدی شد و البته خیلی های طراحی آن را زشت می دانستند. اکنون تویوتا از نسل پنجم این خودرو رونمایی نموده است و پیشرفت در واقع کاملاً چشمگیر است.
طراحی تازه پریوس جنبه هایی از مدل های قبلی را حفظ نموده است، مانند جلو پنجره بلند و شیب دار، سبک هاچ بک گرد.
مهم تر از همه، این نسل تازه پریوس، فضای داخلی مدل های قبلی را کنار گذاشته و به جای آن با مدل معمولی تر در فرمان استفاده می نماید. همانطور که در مدل های اخیر پریوس، به ویژه پریوس پرایم، دیده شده، این امکان یک صفحه نمایش بزرگتر و یکپارچه را فراهم می نماید.
نسل های تازهی از پیشرانه های هیبریدی نیز در این پریوس نسل تازه معرفی گردیدند. موتور های 2.0 لیتری و 1.8 لیتری چهار سیلندر کمی کارآمدتر از آنچه که قبلاً ارائه شده بود، هستند و هسته اصلی پیشرانه تازه را تشکیل می دهند.
پریوس به معنای پیشرفتن در لاتین، از زمانی که برای اولین بار به بازار عرضه شد، با معدودی از مردم اتباط برقرار نموده است.
خروجی نسخه 2.0 لیتری 1.6 برابر بیشتر از قبلی با 144 193 اسب بخار (144 کیلووات) و سیستم E-Four برای اعمال نیرو روی تمام چرخ ها است.
این خروجی بیشتر منجر به مصرف سوخت کمتر نمی گردد، با این حال، انتظار می رود که پریوس HEV در مجموع4 لیتر در 100 کیلومتر سوخت مصرف کند.
نسخه 1.8 لیتری HEV نیز با توان خروجی کمی کمتر و راندمان بیشتر عرضه خواهد شد. تویوتا هنوز این اعداد را اعلام ننموده است.
نسخه پلاگین هیبریدی پریوس تازه از همان موتور 2.0 لیتری استفاده می نماید که ارتقاء یافته از مدل های قبلی PHEV Prime است. یعنی توان خروجی بیشتر و بدون از دست دادن کارایی مدل فعلی Prime با صمرف 1.8 لیتر در 100 کیلومتر است.
این مدل پلاگین پریوس تازه 50 درصد برد بالاتری در حالت تمام برقی دارد. انتظار می رود خروجی 223 اسب بخار (164 کیلووات) باشد.
بیشتر تغییرات مدل های تازه پریوس در زیر بدنه است. نسل تازهی از پلتفرم TNGA پیشرفته است که به لطف قرارگیری باتری تازه، استحکام و مرکز ثقل پایین تری را اضافه می نماید. لاستیک های با قطر بیشتر و صدای کمتر داخلی نیز از مزایای طراحی پلت فرم تازه است.
پریوس تازه در بهار 2023 در ژاپن عرضه خواهد شد و پس از آن بازار های دیگر از جمله آمریکای شمالی و اروپا در اواخر همان سال عرضه خواهند شد.
منبع: تویوتا
منبع: یک پزشک