سریال رادیویی برگرفته از رمان آبی ها فراوری شد

به گزارش وبلاگ دانشگاه در مشهد، سریال رادیویی آبی ها برگرفته از رمان آبی ها به قلم مرحوم سعید تشکری نویسنده فقید خراسانی فراوری و همزمان با دهه کرامت پخش می گردد.

سریال رادیویی برگرفته از رمان آبی ها فراوری شد

این سریال پنج قسمتی قرار است در پنج روز انتهایی دهه کرامت یعنی از 8 تا 12 خرداد ماه از رادیو زیارت بروی آنتن رود.

کتاب آبی ها نوشته زنده یاد سعید تشکری رمانی تاریخی، درباره پزشکی مسیحی به نام زکریای رومی است که در زمان هارون الرشید زندگی می نماید و محضر امام هشتم شیعیان می رسد.

زکریای رومی در شهر هالینوبلس (حرّان) به جهان آمده است و شهرش را بسیار دوست دارد، اما وقتی هارون الرشید او را احضار می نماید، مجبور است دیر انطاکیه را ترک کند و به سمت دربار هارون برود. هارون مامورانی را برای بردن زکریا می فرستد اما وقتی او می فهمد امام رضا (ع) در مدینه است، مسیرش را دور از دید ماموران طوری تغییر می دهد که بتواند به تماشا امام مسلمانان برود.

سعید تشکری در این رمان روایتگر زندگی و احوال پزشکی مسیحی است که در پی پیشوا و الگوی کامل زمانه خود می گردد. او می خواهد خود را از حیطه قدرت راهبان برهاند و هم عشق زمینی و هم عشق آسمانی را درباید.

در بخشی از این کتاب که به وسیله انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، می خوانیم:

روزهای زیادی گذشته بود و علی بن شعیب همچنان برای یافتن همو که مولایش فرمان داده بود، اطراف مدینه را می گشت. حتی تا شهرهای دورتر نیز رفته بود و پی جوی یافتن زکریا شده بود. زکریا اما سعی نموده بود هر جایی که می رسد، نشانی از خود به جای نگذارد. ناشناخته به هر شهری و محله ای قدم گذاشته بود، اما خیلی ها می توانستند فرق میان زکریای رومی را با یک عرب به خوبی تشخیص دهند، هرچند لباس اعراب را پوشیده باشد و سعی نموده باشد به لهجه آن ها صحبت کند. علی بن شعیب باید به مدینه بازمی گشت و خبرهایی را که گرفته بود به گوش مولایش علی بن موسی می رساند. در راه کاروانی را دید که اتراق نموده بودند. خستگی سفر و دوندگی های یافتن زکریا در این مدت حسابی بر او اثر نموده بود. می خواست که درد پاهایش را نادیده بگیرد، می خواست به روی خودش نیاورد که گاهی درد بی امانش می نماید، می خواست تا نیافتن زکریای رومی همه درد جسم و جانش را بی خیال گردد، اما امان از درد که این اجازه را به او نمی داد.

سریال رادیویی آبی ها با تهیه کنندگی امیرضا رئوف، نویسندگی نگار تشکری و کارگردانی احمدمینایی فراوری و شبکه ملی رادیو زیارت پخش می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سریال رادیویی برگرفته از رمان آبی ها فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال رادیویی برگرفته از رمان آبی ها فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید