10 پازل برتر سری بازی های رزیدنت اویل

به گزارش وبلاگ دانشگاه، سری بازی های رزیدنت اویل فراز و نشیب های متعددی را طی نموده اند؛ بعضی از این بازی ها بیشتر جنبه های ماجراجویی و حل معما دارند و بعضی دیگر اکشن محض هستند. با این حال، عنصر حل معما و پازل بخشی جدانشدنی از سری بازی های رزیدنت اویل بوده است. می توان در تمام قسمت های مختلف این سری بازی ها، پازل های خوبی پیدا کرد.

10 پازل برتر سری بازی های رزیدنت اویل

فرقی نمی نماید هوادار رزیدنت اویل های کلاسیک یا شماره های چهار به بعد باشید، در هر حال به هنگام تجربه این بازی ها باید با پازل های مختلفی سر و کله بزنید. در ادامه برترین بازی های سری رزیدنت اویل را جمع آوری نموده ایم. به نظر شما کدام پازل خاطره انگیزترین پازل در این سری است؟

10. پازل مربع های کشویی رزیدنت اویل 4

رزیدنت اویل 4 و انتشارات مجدد آن بخش اعظم پازل های کلاسیک فرنچایز رزیدنت اویل را به تدریج کنار گذاشتند اما کانسپت پازل ها به طورکلی نادیده گرفته نشد. شاید به صورت رفرنسی نامحسوس به پازل های با موضوع آیتم پیداکردن رایج در مجموعه، رزیدنت اویل بازیکنان را با پازل کاشی های کشویی به چالش می کشد.

در این پازل احتیاج به پیداکردن آیتم ها وجود ندارد: هشت کاشی در قاب دیده می شوند که بازیکنان باید آن ها را حرکت داده تا اینکه تصویر درستی پدیدار گردد و به موجب آن دری باز گردد. این پازل ساده است و کاملاً با آنچه انتظارش را داشته اید فرق دارد و علاوه بر این کار خوبی در ایجاد وقفه ای مناسب بین سکانس های اکشن انجام می دهد.

9. پازل آزمایشگاه رزیدنت اویل 2 ریمیک

ریمیک رزیدنت اویل 2 به خاطر تغییروتحول کامل گیم پلی بازی اورجینال مورد تحسین بسیاری از بازیکنان نهاده شد اما این بازی را باید به خاطر پازل های نوی که به آن اضافه شده نیز ستایش کرد. با اینکه برخی از پازل های بازی اصلی در ریمیک به کار می آمدند، دلیلی وجود ندارد که بازیکنان را مجبور به حل پازلی کرد که بیش از بیست سال است جوابش را می دانند. ساخت و طراحی محتویات نو در ریمیک ها ایرادی ندارد و پازل آزمایشگاه در ریمیک یکی از این نمونه هاست.

یادتان می آید چطور محققان سری رزیدنت اویل به نظر می رسد خیلی در انجام کارشان ماهر نیستند؟ بیشتر بازیکنان احتمالاً این را نمی دانند زیرا در رزیدنت اویل 2 اورجینال ما فقط یک واکسن را برداشته و آن را بدون هیچ نگرانی به شری تزریق می کنیم. ریمیک کار خوبی در اینجا انجام می دهد و بازیکنان را مجبور می نماید چند کار آزمایشگاهی که محققان در انجامش ناپیروز بودند را به انجام برساند. پازل پراکنش کارتریج عملاً بر روی فشاردادن سه دکمهٔ متفاوت موضوع دارد و حل کردنش سخت نیست ولی بااین وجود تلفیق مناسبی از گیم پلی چالش برانگیز و سرگرم نماینده است.

8. پازل نمونهٔ آب رزیدنت اویل 3

یک چیزی که دربارهٔ پازل های رزیدنت اویل من را آزار می دهد این است که علی رغم سختی مقدر شده برای آنها، شما می توانید به راحتی به سراغ سایت هایی چون Gamefaqs یا YouTube رفته و به راحتی از پس این معماها بربیایید اما برای این پازل به خصوص چنین کاری شدنی نیست زیرا پازل آب رزیدنت اویل 3 به صورت تصادفی عمل می نماید. YouTube می تواند به شما آنچه را که باید انجام دهید نشان دهید اما این شمایید که باید راهکار را پیدا کنید.

به جز این مورد، این پازل تجربه ای جالب و سرگرم نماینده است که به بازیکنان اجازه می دهد در عوض پیداکردن آیتم های مختلف برای حل پازل، مکانیک های آن را یاد بگیرند.

7. پازل شطرنج رزیدنت اویل 0

رزیدنت اویل 0 در زمان عرضه با بازخورد فوق العاده مثبتی روبرو نشد اما یکی از برترین پازل هایش را به نحو احسن طراحی نموده بود. در ساختمان تمرین رزیدنت اویل 0، بازیکنان با یک صفحهٔ شطرنج بزرگ روبه رو می شوند. محتمل است که بازیکنان فکر می نمایند باید از دانش شطرنج خود در اینجا استفاده نمایند یا باید یاد بگیرند چطور شطرنج بازی نمایند اما چنین خبری نیست. تعامل با پازل به این شکل شاید منجر به مرگ با سم گردد پس توصیهٔ ما این است که بازیکنان به آنچه که دارند مشاهده می نمایند توجه نمایند.

این منظره زیبا و شگفت انگیز چیزی جز یک تله نیست. بازیکنان احتیاجی نیست رزیدنت اویل 0 را به یک بازی شطرنج مرگبار دعوت نمایند، آنها حتی احتیاجی نیست مهره ها را تکان دهند فقط باید شاه را جابه جا نمایند و همه چیزتمام می گردد.

6. پازل برج ساعت رزیدنت اویل 3

جیل به یک برج ساعت می رسد و باید برق آن را بازیابی کند و زمان را درست کند تا بتواند با به صدا درآمدن ساعت درخواست یاری کند. این پازل عالی است زیرا شامل گشت وگذار و پیداکردن آیتم که معمولاً از رزیدنت اویل انتظار دارید می گردد اما بخش قابل توجه دیگر حل پازل به طور شهودی باید صورت گیرد و همه چیز در آن منطقی به نظر می رسد. پازل برج ساعت در بخش خاتمهی بازی نهاده شده پس باور اینکه می تواند خاتمه بازی باشد چندان دور از فکر نیست.

این پازل به خودی خود عالی است ولی چیزی که آن را به یکی از برترین های سری تبدیل می نماید پایان آن است. پس از تمامی مشکلاتی که پشت سر گذاشتیم، جیل از برج ساعت بالا می رود تا نجات پیدا کند. یک هلیکوپتر برای یاری رسانی سر می رسد اما به سرعت به وسیله نمسیس با یک موشک انداز منهدم می گردد. چه ضربه سهمگینی به تمامی بازیکنانی که برای فرار از این مکان جهنمی مستأصل بودند.

5. پازل عروسک در رزیدنت اویل روستا

به طرز عجیبی بیشتر پازل های رزیدنت اویل فاقد فاکتور ترس هستند. چه در شهر زامبی زده باشید چه در روستای تحت سیطرهٔ هیولاها، اغلب پازل ها بر روی فعالیت هایی روزمره مانند پیداکردن یک آیتم تمرکز دارد که معمولاً یک شامل یک هندل است که استفاده از آن منجر به باز شدن درها یا جمع آوری مجموعه ای از کلیدها می گردد. بازی رزیدنت اویل روستا این واقعیت را تغییر می دهد.

برترین پازل رزیدنت اویل روستا از بازیکنان می خواهد یک اجزای یک عروسک را از هم جدا نموده و دوباره به هم وصل نمایند. به میزان کافی ساده و موحش است نه؟ نه نیست. خوب این عروسک در واقع برای نشان دادن میا، دوست دختر ایتان، ساخته شده است.

4. پازل تولد رزیدنت اویل 7

از همان اول کار، شما می دانید پازلی که نام تولدت مبارک را در این سری به یدک می کشد شامل هر چیزی خواهد بود به جز تولدت مبارک. در این جشن رعب انگیز، بازیکنان نواری قدیمی را پیدا می نمایند که نشان دهندهٔ کشته شدن شخصی است که در حین حل کردن یک پازل مرتکب اشتباه می گردد. سپس بازیکنان باید وارد همان اتاق شده و با پازلی دست وپنجه نرم نمایند که می دانند ممکن است منجر به مرگشان گردد. علی رغم معروفیت فرنچایز به ترسناک بودنش، پازل ها در رزیدنت اویل بسیار بخشنده تر از دیگر بازی ها حتی در ژانرهای دیگر هستند. مجازات حل نکردن پازلی در یک بازی رزیدنت اویل معمولاً تکرار دوبارهٔ آن است.

در اینجا این طور نیست. این پازل رزیدنت اویل را وارد قلمروی سری اَره می نماید و بسیار پیروز عمل می نماید. همین که بازیکنان می دانند با تعامل با این پازل ممکن است آخرین لحظات زندگی شان باشد لایه نوی از تنش و ترس را که تا پیش ازاین در فرنچایز حس نمی شد به ارمغان می آورد.

3. پازل V-Jolt رزیدنت اویل و رزیدنت اویل ریمیک

پازل وی - جولت کاری را می نماید که این سری معمولاً به آن اهمیت چندانی نمی دهد: دادن این اختیار به بازیکنان که از هوششان برای شکست دشمنان استفاده نمایند. شما می توانید این پازل را حل نکنید و با یک گیاه زامبی بزرگ الجثه وارد مبارزه شوید اما راه دیگری برای شکست آن دارید؛ ساخت محلولی شیمیایی برای حل این معضل.

شما می توانید از طرفداران دوآتشهٔ فرنچایز رزیدنت اویل باشید بدون اینکه علاقه ای به پازل های داشته باشید. بسیاری از طرفداران پازل ها دربازی های سری را تکلیف اجباری قلمداد می نمایند. بیشتر بازی های مجموعه از بازیکنان می خواهد تا تمامی پازل ها را حل نمایند اگر می خواهند از دست زامبی ها جان سالم به در ببرند.

2. پازل پیانوی رزیدنت اویل 1

با اینکه خیلی چالش برانگیز نیست پازل پیانوی رزیدنت اویل و ریمیک آن یکی از به یادماندنی ترین پازل ها در تاریخ سری است. در عمارت اسپنسر بازیکنان یک پیانو را پیدا می نمایند که حاوی مکانیسم های بازنمایندهٔ در است. بازیکنان با درست اجراکردن نوت های یک برگه موسیقی یک در را باز می نمایند. واردکردن بی عیب ونقص نوت ها منجر به اجرا بخشی از سونات مهتاب بتهوون به وسیله جیل یا کریس می گردد.

1. پازل انگشت دموی رزیدنت اویل 7

آیا درست است که پازلی از بازی اصلی را در این فهرست بیاوریم؟ احتمالاً جواب منفی است اما به نظر من درست نیست این مورد به خصوص را نادیده بگیریم. این فقط صرفاً یک پازل نبود بلکه رویدادی فراگیر در اینترنت بود که هرکس می توانست به آن ملحق گردد. دموی دائماً در حال آپدیت رزیدنت اویل 7 مطمئن شد که بازیکنان در کوشش برای حل کردن معمای پشت انگشت به مرز جنون می رسد و نتیجهٔ آن واقعاً فوق العاده بود. یکی از آن لحظات همه گیر در جامعه هواداری که عرصه مدرن گیمینگ بیشتر باید در تکرار آن کوشا باشد.

این دمو به ما نشان داد که رزیدنت اویل نو سعی خواهد مشعلی را که P.T. متأسفانه ازدست داده بود را دوباره به دست گرفته و شعله ور کند و ما خوشحالیم که این کار را کرد. با اینکه رزیدنت اویل 7 و روستا شامل عناصر اکشن متنوعی می شوند هر دوی آنها کار تحسین برانگیزی در تعادل بخشیدن به گیم پلی خود با پازل هایی می دهند که به خوبی به تاریخ فرنچایز احترام می گذارد.

منبع: Destructoid

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 پازل برتر سری بازی های رزیدنت اویل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پازل برتر سری بازی های رزیدنت اویل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید