3 روش ساده برای خشک کردن انگور و طرز تهیه کشمش در خانه

به گزارش وبلاگ دانشگاه، اگردر خانه درخت انگور دارید، می توانید آن ها را به ساده ترین روش خشک نموده و در خانه کلی کشمش داشته باشید.

3 روش ساده برای خشک کردن انگور و طرز تهیه کشمش در خانه

خشک کردن انگور در خانه و طرز تهیه کشمش، از روش های قدیمی است که از دیرباز تا کنون در خانه های ایرانی مرسوم بوده است. از مهم ترین مزایای خشک کردن انگور که باعث شده افراد بسیاری به انجام این کار ترغیب شوند، خواص انگور است که در این حالت به طور کامل حفظ می گردد؛ روش های مختلفی برای تهیه کشمش وجود دارد که امروز در این مطلب از وبلاگ دانشگاهمگ به مهم ترین و راحت ترین آن ها می پردازیم.

انواع روش خشک کردن انگور در خانه و طرز تهیه کشمش

برای خشک کردن انگور در خانه، می توانید از روش های مختلفی بهره ببرید که در ادامه چندین روش خشک کردن انگور را شرح می دهم:

طرز تهیه کشمش سایه خشمک

به این روش خشک کردن انگور، کشمش سایه خشک گفته می گردد؛ برای این نوع کشمش باید از انگور عسگری استفاده کرد؛ به این صورت که خوشه های چیده شده انگور را بعد از تمیز کردن و جدا کردن حبه های گندیده، با نخ از سقف سالن های سرپوشیده ای که هوا جریان داشته باشد آویز می کنیم؛ مهم ترین مزیت کشمش سایه خشک این است که تمام مواد مغذی درون انگور حفظ می گردد و ارزش غذایی بالایی دارد؛ طرز تهیه کشمش به این روش تقریبا دو ماه زمان می برد.

طرز تهیه کشمش آفتابی

برای استفاده از این روش روی یک سطح بلند با توجه به حجم انگور، پارچه تمیز پهن نموده و خوشه هایانگور را با فاصله روی آن قرار دهید؛ این روش خشک کردن انگور در خانه 20 روز زمان می برد؛ در این فاصله شما باید هر چند روز یکبار انگورها را جابه جا نموده تا به طور کامل خشک گردد. توجه داشته باشید که انگورها باید در مکانی باشند که در طول روز آفتاب به طور مستقیم به آن بتابد.

در نهایت انگورهای خشک شده را از ساقه جدا نموده و در جای خشک و خنک قرار دهید؛ در این روش طرز تهیه کشمش، رنگ کشمش ها سبز مایل به قهوه ای تیره می شوند.

خشک کردن انگور برای مویز

برای تهیه مویز ب انگورهای قرمز مجلسی یا به اصطلاح به انگورهای شاهانی احتیاج دارید؛ خواص مواد مانند کشمش و حتی بیشتر از آن است ولی از نظر ظاهری با کشمش پلویی فرق دارد. بهتر است برای خشک شدن زودتر مویزها، از شستشو انگور قبل از خشک کردن خودداری کنید؛ در غیر این صورت روند خشک کردن انگور در خانه طولان تر خواهد شد.

منبع: پیام دلتا

به "3 روش ساده برای خشک کردن انگور و طرز تهیه کشمش در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 روش ساده برای خشک کردن انگور و طرز تهیه کشمش در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید