9 خاصیت جادویی قهوه اسپرسو

به گزارش وبلاگ دانشگاه، یکی از محبوب ترین نوشیدنی های گرم جهان که مصرف آن انواع مختلفی دارد قهوه اسپرسو است. درست است که این قهوه را معمولا در یک فنجان بسیار کوچک میل می نمایند؛ اما نباید از خواص قهوه اسپرسو در همان یک فنجان کوچک نیز غافل شوید.

9 خاصیت جادویی قهوه اسپرسو

یکی از انواع قهوه که البته با شیوه خاصی تهیه می گردد و دم کردن آن شبیه سایر قهوه ها نیست، قهوه اسپرسو است. برای ساختن این قهوه احتیاج دستگاه اسپرسوساز دارید. اما باور کنید خرید یک دستگاه اسپرسوساز با توجه به خواص قهوه اسپرسو می تواند نقش مهمی در سلامت شما ایفا نماید.

خواص قهوه اسپرسو

شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به نوشیدنی قهوه میل و علاقه فراوانی دارند؟ یا ترجیح شما به قهوه نوشیدنی های دیگری است؟ قهوه را می توان سرد یا گرم یا حتی همراه یخ استفاده کرد! کافه لاته، کاپوچینو، کافه ماکیاتو، کافه موکا و کافه آمریکانو از جمله نوشیدنی هایی هستند که ماده اصلی ساخت آن ها قهوه اسپرسو است. اما این نوشیدنی دلپذیر خواص منحصربه فردی نیز برای سلامتی دارد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره خواهیم کرد.

افزایش تمرکز و هوشیاری

کافئین که به عنوان یک محرک طبیعی شناخته می گردد و می تواند باعث افزایش انگیزه و انرژی فرد گردد، اصلی ترین ماده داخل قهوه اسپرسو است. مصرف معتدل قهوه اسپرسو می تواند به افزایش تمرکز و هوشیاری یاری کند.

جلوگیری از افسردگی

مصرف میزان معتدل قهوه اسپرسو به خاطر بالابردن سطح انرژی فرد می تواند به کاهش علائم افسردگی و اضطراب یاری کند.

محافظت از سیستم قلبی و عروقی یکی از خواص قهوه اسپرسو

مصرف معتدل قهوه اسپرسو ممکن در کاهش خطر ابتلا به بعضی از بیماری های قلبی و عروقی نقش موثری دارد.

خواص آنتی اکسیدانی اسپرسو

قهوه اسپرسو حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی مانند اسید کلروژنیک است که می توانند در مقابله با آسیب های اکسیداتیو و التهاب های سلولی یاری نمایند.

درمان بیماری پارکینسون

تحقیقات علمی نشان داده که مصرف مداوم اسپرسو به علت فعال کردن بخشی از مغز که طی ابتلا به بیماری پارکینسون از بین رفته، در درمان بیماری پارکینسون و خطر به ابتلا به آن موثر است.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

از آنجایی که اسپرسو به میزان کافی چرب و خوشمزه است و احتیاجی به افزودن شکر و خامه ندارد انتخاب مناسب تری نسبت به سایر نوشیدنی های گرم است. پس در پیشگیری از دیابت می تواند نقش موثری داشته باشد.

خواص قهوه اسپرسو برای زنان

خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم تا 25 درصد با مصرف این قهوه در زنان کنترل و پیشگیری می گردد.

فواید قهوه اسپرسو برای مردان

تاثیر مصرف قهوه بر کاهش التهابات غدد پروستات و درمان اختلالات نعوظ و زودانزالی مردان طی تحقیقات علمی ثابت شده است.

فواید اسپرسو در صبح

با توجه به اینکه این نوشیدنی مواد مغذی بسیاری دارد و به چربی سوزی بدن یاری فراوانی می نماید اگر صبح ها به صورت ناشتا مصرف گردد می تواند در حفظ سلامت بدن نقش موثری ایفا نماید.

برترین زمان خوردن قهوه اسپرسو برای لاغری کی است؟

یکی از سوال های رایج و متداولی که مردم درباره این نوشیدنی می پرسند این است که برترین زمان خوردن قهوه اسپرسو برای لاغری چه زمانی است؟ با توجه به اینکه با خوردن یک فنجان قهوه در صبح متابولیسم بدن شما افزایش می یابد و انرژی بیشتری برای کار و فعالیت روزانه پیدا می کنید پس برترین زمان خوردن آن می تواند صبح ها باشد که به لاغری و چربی سوزی شما نیز یاری فراوانی می نماید.

سخن پایانی

نباید این را فراموش کنید که مصرف معتدل و متعادل قهوه اسپرسو بسیار اهمیت دارد. مصرف زیاد کافئین ممکن است باعث بی خوابی، اضطراب و اختلالات گوارشی گردد. بعلاوه، تاثیر قهوه بر هر فرد نسبت به افراد دیگر فرق دارد و حتی بعضی افراد ممکن است به شدت به مصرف کافئین حساسیت نشان دهند. پس اگر قصد مصرف قهوه به خاطر خواص قهوه اسپرسو را دارید بهتر است بااحتیاط مصرف آن را آغاز کنید.

منبع: پیام دلتا

به "9 خاصیت جادویی قهوه اسپرسو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 خاصیت جادویی قهوه اسپرسو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید