مهمترین مواد غذایی برای برطرف خستگی آدرنال

به گزارش وبلاگ دانشگاه، در مقاله معروف ترین مواد غذایی برای برطرف خستگی آدرنال آمده که آدرنال غده ای می باشد با وزنی حدود 5 گرم که در بالای کلیه قرار دارند. این غدد که غدد فوق کلیوی می باشند با عوامل استرس زا تاثیر زیادی می گیرند و باعث خستگی این غدد می شوند. این غدد بیش از 50 هورمون مختلف را ترشح می نمایند. این غدد در کارهای دیگری نیز مشارکت می نماید. از جمله این کارها می توان به یاری در سلامت روده ها، یاری به تعادلات معدنی بدن، تنظیم قند خون بدن و مقدار هشیاری مغز اشاره نمود. این غدد را می توان به وسیله مهمترین مواد غذایی برای برطرف خستگی آدرنال تقویت کرد و جلوی خستگی های آدرنال را گرفت. در متن زیر 5 مورد از مواد غذایی مهم در برطرف خستگی آدرنال را برسی می کنیم.

مهمترین مواد غذایی برای برطرف خستگی آدرنال

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای مقدار قابل توجهی انرژی می باشد و در حفظ سطوح انرژی بدن نیز یاری های فراوانی می نماید. این ماده غذایی در صورت مصرف درست می تواند به کنترل و کاهش توده چربی های شکمی یاری کند. کمتر شدن توده چربی های شکمی می تواند به کمتر شدن مقدار خستگی های آدرنال نیز یاری کند. تری گلیسیریدهای زنجیره ای میانه در روغن نارگیل به راحتی در دستگاه گوارش هضم می شوند و به عنوان شکلی از انرژی و به صورت منبعی بسیار بزرگ مستقیما استفاده می شوند. این ماده از مهمترین مواد غذایی برای برطرف خستگی آدرنال می باشد.

منیزیم

کمبود این ماده در بدن می تواند باعث افسردگی و کم شدن مقدار انرژی بدن می گردد. اگر به خستگی آدرنال مبتلا هستید می توانید سطح منیزیم بدن خود را مقدار بگیرید و در صورت کمبود آن را به حد عادی باز گردانید. منیزیم مورد احتیاج بدن در زنان 300 و در مردان 350 میلی گرم در روز می باشد. کمبود منیزیم را می توانید به وسیله مصرف کردن این ماده غذایی در بین معروف ترین مواد غذایی برای برطرف خستگی جبران کنید. این ماده معدنی مغذی را می توانید در موادی همانند دانه ها، ماهی، سویا، آووکادو، مغز های خوراکی، سبزیجاتی که برگ هایشان تری می باشد و شکلات تلخ بیابید. این ماده معدنی نقشی بسیار مهمی را در تبدیل کردن گلوکز به انرژی در روده های انسان را بازی می نماید.

مصرف شیرین بیان

شیرین بیان گیاهی است که از ریشه آ به صورت خوراکی استفاده می نمایند. این گیاه از استرس جلوگیری می نماید زیرا باعث بالا رفتن هورمن دی هیدرواپی آندروسترون می گردد. بعلاوه باعث بالا رفتن استقامت و قدرت بدن می گردد. می توان گفت ریشه شیرین بیان به گونه ای انرژی زا نیز است. در صورت بالا و یا پایین رفتن هورمن کورتیزول با خوردن ریشه شیرین بیان طبق دستور خاص این هورمون تنظیم می گردد و دلیل آن وجود اسید گلیسیریزین در ریشه این گیاه است.

نوشیدن آب

آب در بدن انسان نقش های بسیار کلیدی را ایفا می نماید، آب در بدن انسان باعث استقامت می گردد، این عمل به این شکل انجام می گردد که آب به مبارزه با خستگی های عضلانی می پردازد. آب در بدن انسان نقش افزایش دهنده توان را نیز ایفا می نماید که در مقابله با خستگی های آدرنال بسیار حائز اهمیت است. چیزی در حول و هوش 70 % وزن بدن ما از آب تشکیل شده و در زمانی که آب مورد احتیاج بدن تامین نباشد و کمتر از سطح مورد احتیاج باشد انرژی فراوریی بدن کمتر می گردد و بر خستگی های آدرنال هم تاثیر فراوانی می گذارد. به همین دلیل کم آبی بدن را یکی از مشخصه های خستگی آدرنال می دانند.

ویتامین ث

ویتامین ث یکی از ویتامین های مفید و بسیار مهم برای بدن است زیرا از بدن دفاع می نماید یعنی باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن می گردد و در صورت حملات مختلف میکروبی و ویروسی به بدن در برابر این رادیکال های آزاد قدرت دفاعی ما را افزایش می دهد. پس در واقع باید گفت ویتامین ث یکی از آنتی اکسیدان های بسیار قدرتمند است که بدن به آن احتیاج مبرم دارد. این ویتامین در غدد درون ریز آدرنال باعث فراوری کورتیزول می گردد. زمانی که غدد آدرنال با مشکل روبرو می شوند در واقع می توان گفت ویتامین ث در نقش یاری رسانی بسیار موثر ظاهر می گردد و در سنتز کاتکول آمین شرکت می نماید. بعلاوه باعث فراوری اپی نفرین، نوراپی نفرین و دوپامین در صورت احتیاج بدن به این مواد می گردد. با رعایت کردن موارد با و مصرف به مقدار مواد غذایی مهم در برطرف خستگی آدرنال شما می توانید از خستگی های آدرنال جلوگیری کنید.

منبع: همگردی

به "مهمترین مواد غذایی برای برطرف خستگی آدرنال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین مواد غذایی برای برطرف خستگی آدرنال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید