اگر یک مهمانی جوانانه دارید این غذای مهیج درست کنید ، کیک بادمجان و ماکارونی!

به گزارش وبلاگ دانشگاه، در این مطلب طرز پخت یک غذای تقربا کم هزینه، شیک و بسیار خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

اگر یک مهمانی جوانانه دارید این غذای مهیج درست کنید ، کیک بادمجان و ماکارونی!

به گزارش وبلاگ دانشگاه، کیک بادمجان و ماکارونی را بهتر است در مهمانی ای که دوست دارید خاص باشید درست کنید.

طرز تهیه

1. قالب گردی مخصوص کیک با قطر 23 سانتی متر آماده نموده و کف و دیواره های آن را با روغن مایع چرب کنید. قابلمه بزرگی را تا نیمه آب پر کنید و بگذارید به جوش آید. سپس ماکارونی را در آب جوش آب پز کنید و بعد از آبکش کردن کناری بگذارید.

حالا بادمجان ها را بشویید و بعد از جدا کردن سر آنها بدون آنکه پوستشان را بکنید با چاقوی تیز یا پوست کن هر کدام را به چند لایه نازک نیم سانتی متری تبدیل کنید. این کار را به صورت طولی انجام دهید. لایه های بادمجان را در یک سینی بچینید و روی آنها نمک بپاشید و بگذارید 20 دقیقه به همان صورت بمانند. پس از این مدت بادمجان ها را در سبدی بریزید و زیر شیر آب بگیرید تا نمک اضافی شان از بین برود بعد آنها را با دستمال کاغذی خشک کنید.

حالا دو قاشق سوپ خوری روغن در تابه ای بریزید و روی اجاق گاز داغ کنید. سپس دو طرف لایه های بادمجان را در روغن سرخ کنید. البته اگر احتیاج بود روغن را بیشتر کنید.

فوت و فن: روغن اضافی را می توانید بعد از سرخ کردن با دستمال کاغذی بگیرید.

2. در تابه دیگری میزانی روغن بریزید و پیاز و سیر را هم در آن سرخ کنید. سپس گوشت چرخ نموده را به مخلوط سیر و پیاز اضافه نموده و آن را هم تفت دهید. در این فاصله گوجه فرنگی ها را خرد نموده و همراه با رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه کنید. این حرارت دادن را 15 تا 20 دقیقه ادامه دهید و بعد از این مدت مواد را کنار بگذارید.

3. در کاسه بلوری دیگری ماکارونی آبکش شده، نخودفرنگی، پنیرهای موزارلا و چدار، تخم مرغ و نیمی از پنیر پارمسان را بریزید و با یک قاشق چوبی هم بزنید و کناری بگذارید.

4. فر اجاق گاز را با دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت یا شماره چهار روشن کنید. بعد کف و دیواره قالب چرب شده را با لایه های بادمجان ها پوشش دهید. سپس نیمی از پنیر پارمسان کنار گذاشته شده را روی سطح بادمجان ها بریزید. البته میزانی از لایه های بادمجان را هم برای روی مواد کنار بگذارید.

5. حالا در ظرفی مخلوط ماکارونی را با مایه گوشت قاتی نموده و مواد را با قاشق داخل قالب بادمجانی بریزید. بعد از اینکه هم مواد را ریختید، با قاشق روی مواد را صاف کنید و لایه های به جامانده بادمجان را روی آن بچینید. لایه بعدی هم به جامانده پنیر پارمسان است.

6. قالب را بدون در به مدت 25 تا 30 دقیقه داخل فر قرار دهید تا سطح مواد طلایی رنگ گردد. بعد از گذشت این مدت، قالب را بیرون آورده و پنج دقیقه صبر کنید تا کمی سرد گردد، سپس روی بشقاب یا دیس گرد برگردانید.

مواد لازم برای چهار تا شش نفر

150 گرم ماکارونی لوله ای

2 تا 3 عدد بادمجان درشت

به میزان لازم روغن زیتون و روغن مایع مخصوص سرخ کردن

یک عدد پیاز درشت (خرد گردد)

یک حبه سیر (ریز خرد گردد)

500 گرم گوشت چرخ نموده

2 /1 کیلوگرم گوجه فرنگی

2 ق. س رب گوجه فرنگی

2 /1 پیمانه نخود فرنگی فریز شده

یک پیمانه پنیز موزارلای رنده شده

125 گرم پنیر چدار رنده شده

یک عدد تخم مرغ

50 گرم پنیر پارمسان

به میزان لازم نمک و فلفل

یه جوردیگه

به جای گوشت چرخ نموده گوسفند یا گوساله یا مخلوط می توانید از گوشت چرخ نموده مرغ هم بهره ببرید. اگر گوشت چرخ نموده در دسترس ندارید، مخلوط سوسیس و کالباس را هم می توانید جایگزین گوشت کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "اگر یک مهمانی جوانانه دارید این غذای مهیج درست کنید ، کیک بادمجان و ماکارونی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر یک مهمانی جوانانه دارید این غذای مهیج درست کنید ، کیک بادمجان و ماکارونی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید