ادبیات

سبک زندگی مادر محیط زیست ایران ، 50 سال است زباله ای از خانه بیرون نگذاشته ام

قطعا برای شما هم این سؤال پیش آمده که چطور ممکن است کسی بتواند 50 سال که هیچ، حتی یک هفته زباله ای از منزلش بیرون نگذارد؟ پاسخ این سؤال را در سخنان مرحوم دکتر ملاح پیدا خواهید کرد.

26 شهریور 1402

انیمیشن های پیروز ریشه های فرهنگی و قصه های فولکلور دارند، با ژست آمریکایی نمی گردد قصه ایرانی نوشت

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)، امروز، روز ملی سینماست و آنالیز شرایط انیمیشن های کودک و نوجوان موضوع پرونده این هفته است. در شماره دوم، احسان حجتی از اهمیت سرمایه گذاری بر قصه در فراوری انیمیشن گفته است. احسان حجتی، پژوهشگر حوزه انیمیشن است و...

21 شهریور 1402

نمایشگاه خوشنویسی اشعار شاعران ملی برگزار گردید

آیسان صادقی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: این نمایشگاه شامل آثار خوشنویسی از هنرمند ابهری مجید نظری است که با عنوان صریر قلم دائر است.

6 شهریور 1402

شاعر شیرازی درگذشت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز، شاپور جورکش نویسنده، منتقد ادبی و شاعر شیرازی پس از اینکه 10 روز از بستری شدن در بیمارستان می گذشت در سن 73 سالگی در یکی از مراکز درمانی شیراز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

6 مرداد 1402

کتاب زبان جادویی دیگران؛ از پرفروش ترین رمان های کره جنوبی

داستانی درباره پیوندهای عمیق خانوادگی، جبر جغرافیایی و زبان؛ درباره وجودی که به دشواری خود را پیدا کرده. داستانی شعرگونه که با لحنی منحصر به فرد و سرشار از معصومیت روایت می شود. زبان جادویی دیگران (The Magical Language of Others: A Memoir) یک داستان عاشقانه عمیق و دردناک...

31 تیر 1402

ترجمه 50 قطعه شعر زنده یاد احمدی در فرانسه منتشر می گردد

محمد زیار در گفت وگو با خبرنگاران ، سابقه آشنایی خود با احمدرضا احمدی و ترجمه آثارش را به دوران نامزدی زنده یاد احمدی برای دریافت جایزه هانس کریستین آندرسن مطرح کرد و شرح داد: این آشنایی و دوستی ادامه یافت تا اینکه روزی به من گفت دوست دارد اشعارش از جمله...

21 تیر 1402

چرا دیلمی ها سالی دوبار سبزه سبز می کنند؟

خبرنگاران: کاشت سبزه در دیلم استان بوشهر مخصوص ایام نوروز نیست؛ بانوان این منطقه پس از راهی کردن زائر به خانه خدا، شروع به سبز کردن گندم می کنند که به آن سبزه حیاتی می گویند.

11 تیر 1402

زبان جهانی موسیقی به بچه ها مهاجر در ایجاد ارتباط با دیگران یاری می نماید

بهار اشراق در گفت وگو با خبرنگار سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا) درباره ترجمه این کتاب گفت: کتاب به سفارش مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها ترجمه شد و من هم عاشق تصاویرش شدم.

1 تیر 1402

خواندن رمان نوجوان رونی یک پیانو قورت داده برای بزرگ ترها واجب است

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)- احمد آفتابی، استاد دانشگاه: رونی یک پیانو قورت داده درباره زندگی رونی یا رونیکا شخصیت 14ساله کتاب است که یک ویدیو دو دقیقه و 14ثانیه ای از او در فضای مجازی پخش شده است. حالا بعد از گذشت یک سال تصمیم می گیرد این کتاب را...

30 خرداد 1402

مجموعه قطعه ادبی سایه سکوت منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ایلام، مجموعه قطعه ادبی سایه سکوت نوشته مهرانگیز صادقیان، به وسیله نشر نیشتِمان منتشر شد.

24 خرداد 1402

سریال رادیویی برگرفته از رمان آبی ها فراوری شد

به گزارش خبرنگاران در مشهد، سریال رادیویی آبی ها برگرفته از رمان آبی ها به قلم مرحوم سعید تشکری نویسنده فقید خراسانی فراوری و همزمان با دهه کرامت پخش می گردد.

1 خرداد 1402

سیر تا پیاز برند در وبینار رایگان هر برند یک قصه است

وبینار رایگان هر برند یک قصه است در قالب پروژه فیوچرمدیا (FutureMedia) و مسئولیت اجتماعی سازمانی با حمایت باشگاه مدیریت رسانه یونسکو ایران و با تدریس میلاد زارعی برای علاقمندان به حوزه برندینگ برگزار می گردد.

26 اردیبهشت 1402

محمد علی سپانلو؛ باران تهران در سال مرگِ شاعری که درشبی بارانی رفت

هر چند هشتمین سال روزِ درگذشت شاعر تهران 21 اردیبهشت است اما چون در شبی اردیبهشتی و بارانی درست مثل همین ساعت های تهران در 20 اردیبهشت درگذشت بنویسند در همین حال و هوا یاد می کنیم و به فردا نمی افکنیم.

21 اردیبهشت 1402

علت حضور هومن سیدی و محسن تنابنده در ترکیه

فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی و تفریق از مانی حقیقی در چهل و دومین جشنواره فیلم استانبول در کشور ترکیه حاضر هستند.

21 فروردین 1402

آشنایی با خانه نیما یوشیج در شهر نور مازندران

خانه نیما یوشیج بنایی است مربوط به دوره قاجار است که در روستای یوش شهر نور واقع شده است. خانه نیما محل زندگی پدر و نیاکان نیما یوشیج بوده است و از طرف سازمان میراث فرهنگی به عنوان اثر ملی ثبت شده است. این خانه در سال 1207 هجری قمری به وسیله ناظم الایاله در...

14 فروردین 1402

تفال به حافظ امروز یکشنبه 21 اسفند 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

21 اسفند 1401

جنجال بر سر ریختن ماده مذاب در لانه مورچه!

خبرنتیجه باورنکردنی ریختن فلز مذاب در لانه مورچه های آتشین / عکس با واکنش های گسترده ای از سوی کاربران خبرنگاران همراه شد؛ بیشتر کاربران خبرنگاران بر این باورند که این آزمایش علمی غیر اخلاقی بوده و فد پژوهشگر باید در آسایشگاه روانی بستری گردد.

1 اسفند 1401

ببینید ، قندیل هایی که قند دلتان را آب می نمایند! ، آبشار یخی باغگل ؛ پیشنهاد آخر هفته ای مجذوب کننده برای تهرانی ها

آبشار باغگل در شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران تهران واقع شده است. در زمستان این آبشار یخ می زند که بسیار دیدنی است.

19 بهمن 1401

آیا انسان تنها از 10 درصد قدرت مغز خود استفاده می نماید؟

این جمله عین نقل و نبات در محافل مختلف از زبان پیر و جوان شنیده می گردد که انسان تنها از ده درصد قدرت مغزش بهره برداری می نماید. این جمله آن قدر رواج پیدا نموده که برای بیشتر مردمِ حال حاضر جهان تشخیص این مسئله سخت خواهد بود که آیا این گزاره صحیح است یا...

20 شهریور 1401

رضا براهنی در 86 سالگی دار فانی را وداع گفت

تهران (پانا) - رضا براهنی، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی در 86 سالگی در کانادا از دنیا رفت.

23 خرداد 1401
تعداد: (54)